Velkommen til Rasmusknatten!

Denne bloggen vil først og fremst handle om hytta vår der vi har små og store prosjekter på gang eller bare nyter tilværelsen. Det kan også hende at det kommer innlegg om håndarbeid, natur og interiør. Håper du vil finne både inspirasjon og glede her. God fornøyelse!

mandag 10. september 2012

Kranser

Det har blitt minimalt med blogging i sommermånedene, men jeg har samlet en hel del billedmateriale som skal bli til blogginnlegg etter hvert. Det er jo et hyggelig syssel når kveldene blir mørke og kjølige.
Som nevnt tidligere har jeg fått litt dilla på å lage kranser. Er helt på amatørstadiet, men gøy er det. Når man kan finne materialene gratis i skogen rundt hytta er det jo bare å slippe fantasien løs. Har også hentet mye inspirasjon fra Atelier Karis flotte blogg.
Her ser dere noen av kransene jeg har laget i sommer:
Sankthanskrans
Denne laget jeg til Sankthans, vi måtte jo ha litt dørpynt til midtsommerfesten.
Brødlavkrans
Denne kransen er laget av lav, brødlav tror jeg det heter. Den er adskillig mer holdbar en kranser av friske blomster. Den kan jo også pyntes litt mer om man vil det.
Røsslyng
Noe av det vakreste med høsten er når røsslyngen står i full blomst. Da må jeg benytte anledningen til å plukke rike buketter som får stå inne gjennom vinteren. I år ble det også 2 kranser, en til å ha inne og en til å ha ute. Den som henger inne er like fin, men den som henger ute er allerede falmet av solen.
Visste dere forresten at røsslyngen er den ene av Norges 2 nasjonalblomster? Les mer om det her.
Ønsker dere en vakker høst! Smile

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar