Velkommen til Rasmusknatten!

Denne bloggen vil først og fremst handle om hytta vår der vi har små og store prosjekter på gang eller bare nyter tilværelsen. Det kan også hende at det kommer innlegg om håndarbeid, natur og interiør. Håper du vil finne både inspirasjon og glede her. God fornøyelse!

lørdag 16. februar 2013

X-faktor BLÅ

X-faktor konkurransen til Anne på Moseplassen ruller videre, og nå har turen kommet til de blå blomstene. På Rasmusknatten har jeg 2 vakre klematis, og de er aldeles nydelige når de folder ut sine store blå kronblader. Denne her heter President hvis jeg ikke husker feil. En dag jeg tenkte å ta noen makrobilder av de flotte blomstene fikk jeg med meg et helt lite drama! Mens jeg stod og forsøkte å ta bilde av en flue som hadde satt seg ned kom det plutselig en edderkopp styrtende fram, og dermed var flua dødsdømt.
Edderkopp1
Flua ble ganske raskt bedøvet av giften fra edderkoppen.
Edderkopp2
Utrolig hvilke detaljer man kan se gjennom kameralinsen! Jeg har aldri tenkt på at fluer faktisk er så hårete, eller at edderkoppen har flere par  øyne. Den skal visst ha 8 stk! Vil du vite mer om edderkopper kan du ta en titt her.
Edderkopp3
Plutselig dukket det opp en aktør til i dramaet. Den satte seg til å stelle seg, aldeles uanfektet av kampen på liv og død som foregikk kun centimetere unna! Naturen er nådeløs, den enes død er den andres brød.
Klematis
Men det var jo egentlig denne jeg skulle fotografere da. Vakker, ikke sant? Smile

10 kommentarer:

  1. På liv og død i hagen! Skrekk og gru! Flotte bilder og lekker kandidat!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det går hardt for seg av og til. Takk :)

      Slett
  2. Hagelivet kan jammen være tøft. Survival of the fitest:) Lekker blå kandidat. Lykke til!

    SvarSlett
  3. Flott representant for dei blå blomstrane i hagen:)

    SvarSlett
  4. Men oj så bra det blev. Undrar vad den nye tänker.
    ha en fin helg
    Kram Meta

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Meta:) Ja det lurte jeg på også. Tenk at det kunne sitte der så uberørt.

      Slett
  5. Tøft på den Clematisen og nydelig er den-
    Lykke til i X faktor:-)

    SvarSlett